Monday, February 15, 2010

Faaaaame (FAME), Lets Him Loose, Hard to Swallow

So I don't know if all y'all know this, but I'm kind of a big deal.

My other blog, Putting Weird Things in Coffee, continues to soar in popularity, bringing me the sweet thrill of hollow attention.

Today it's featured on The Seattle Times' coffee blog (of course the Seattle Times would have a whole blog devoted to coffee). Also, it seems that Spanish people love it; I don't understand half of the incoming links. Like this site, which is apparently very popular somewhere, and even comes with its own PWTIC illustration:


Reactions from my Spanish fans:


I've also done a few interviews with reporters. And one with a shock jock. 96.5 The Buzz in Kansas City had me on the Church of Lazlo show. This was my first live radio (or any media) interview ever, so I really didn't know what the hell I was doing. I sound mumbly and boring, and I accidentally lied at one point, but while the interview took a few weird turns, I think I managed to not let them make me come across like a complete freak. Find it here if you really wanna put yourself through that.

I am also happy to report my first financial benefit from the blog too. I threw up a Paypal donation link instead of putting Adsense on there (which I kinda regret now), and one very kind person took the "every cent helps" plea literally. I'm one cent richer, motherfuckers.

By the way, yes, it has gone to my head. And yes I am a complete sellout. If you're not famous, a blabbering sycophant, and/or a member of my entourage, we are no longer friends.




(In case it's not clear, I am being sarcastic. All this attention feels very strange to me, especially given how gross and stupid the whole idea of Putting Weird Things in Coffee is. I figured that it might catch on with some stranger internet folk, but the more mainstream attention is messed up. What is wrong with people? But hey, I'm just gonna enjoy this and and all the other ch-ch-changes going on right now.)




HIPER MEGA CRAP

17 comments:

Rob said...

Alright! Good job everyone! He fell for it hook, line, and sinker. Jen - your idea for the radio show was genius! Kansas City! Beautiful! If I didn't know better, *I'D* have thought it was legit too!

;-)

Cal's Canadian Cave of Coolness said...

I KNEW you were a girl!...K now I hate you and resent your success. I hope it goes on forever because this is a delicious moment I am having now. How do I get interviewed by someone other than the cat? He is just a liberal media attack dog/cat.

Seriously...good on ya girl. We should all get famous for pursuing our visions.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Forest City Fashionista said...

I can only dream of being as successful as you one day....until then, I shall wallow away in obscurity

Calvin said...

Wow, man. The only thing weirder than your blog is the attention its garnering. Are you sure you're not just dreaming all this?

Not just 'pretty sure', I mean, are you *entirely* sure? Like, I'm pretty sure I would never use the word 'garnering' unless you were dreaming it. I don't even know what the hell it means.

And if it's not too much trouble, kindly leave me out of your dreams from now. I'm not altogether comfortable with that.

Hey Lady! said...

I really wish you hadn't included that last paragraph at the bottom, it would have been awesome to have the blog end with your true feelings.

Plus, you'd have given us all permission to either join the entourage or get out, I'd have liked that choice....

Mark said...

Book deal yet?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Phronk said...

Rob: Hahaha, part of me wouldn't be surprised (though definitely impressed by how elaborate it was :).

Cal: Girl? Haha WTF are you talking about?? I am very impressed that your cat can do interviews though. You should take him on the road, and at least he'll be famous.

Spammer: Fuck off and die.

FCF: Hey now, didn't you just get your photos published in a magazine? You win.

Calvin #2: Get out of my dreams, and into my car. Actually, stay out of my car too.

Hey Lady! Oh you're right. I'm sorry I couldn't give you the opportunity to reject joining my entourage. The offer is always there, though.

Mark: Not yet. But it would make a good coffee table book, wouldn't it? COFFEE table. lols.

Hey Lady! said...

Wait, where does it say you're a girl?

Phronk said...

I think Cal's been heavy into the catnip again.

Or maybe my voice is girl-like? Pretty husky girl though.

Cal's Canadian Cave of Coolness said...

But who is was Rob referrig too when called you JEN. Unless you got beat up everyday because your real first name is Jennifer. Yeh, I enjoy the 'nip. Who doesn't? Oh and just so you know, HUSKY girls need the MOST love.

Jennifer said...

Rob was referring to me. I'm a girl! We know Phronk IRL and have for like, years. I tried to date him in HS n stuff, and he totally blew me off, but not in the good way. Snork.

Rob was suggesting we made up a fake radio station and interview.

I admit, I have never been to PWTIC. I don't even drink coffee.

tornwordo said...

You do sound a bit mumbly. If you're really going to sell out, you've got to come across a little more zealous imho. I think it's so cool all the attention and I'm gonna try curry in the coffee now.

Phronk said...

Mystery solved! Haha Jen, I hope you kept the horrible letters I blew you off in. Those will be blackmail material when I'm a celebrity.

Torn: Thanks. I did another interview yesterday and made a conscious effort to sound more awake. Hope you don't hate the curry! :)

carissajaded said...

You're a genius!a famous genius!!

Great interview BTW, you sound quite nervous/professional. I'm proud!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.